tirsdag den 10. februar 2015

EKSAMINER OG KARAKTER

22. DECEMBER 14 · 8:31

Skole året er delt ind i et 1. semester og et 2. semester, men inde i semestret er det delt ind i 6 uger. Så man har et forløb på 6 uger, hvor man skal lave 3 store teste, og så noget vi kalder for assesments som ikke tæller så meget som en test men mere en end daglig karakter. Så alt du laver i skolen for du karakter for, et tal fra 1-100, nogen gange kan du faktisk også få mere end 100, men det sker kun sjældent. Så for alt du laver på skolen, dine lektier, afleveringer og teste bliver der fundet et gennemsnit af og det er din karakter for de  6 uger. Så i første semester havde vi 3 sæt af de 6 uger. Så det trækker ned på din karakter hvis du ikke laver dine lektier, selvom de måske ikke tæller ligeså meget som en test, så trækker et 0 rigtig meget ned. Men så har man jo fået en karakter for hver af de 6 uger  og så havde vi i ugen op til juleferien, semester eksaminer. Som jeg tror tæller lige så meget som en af de 6 uger karakter, men er ikke helt sikker på det.
Du kan faktisk risikere skulle op til eksamen i alle dine fag, du heldigvis kun 7 men stadig! Men du har muligheden for at vælge nogen fra, hvis du har højere end et B (80) i klassen og 3 eller mindre fravær. Så hvis du har været fraværende 4 gange eller mere, som jeg havde været i min 1. periode (algebra) så skal du op til eksamen ligemeget hvor god din karakter er. Eller hvis du havde under et B skulle du også op. Det var kun algebra jeg bliv tvunget til at tage, da jeg havde for meget fravær. Jeg havde været syg 2 hele dage og så havde jeg misset bussen 2 gange, så da det er min første time missede jeg den 2 gange, men alle andre timer havde jeg kun 2 fravær i.
Men det er ikke den eneste faktor. Desværre. For hvis du er Freshmen (9.klasse) kan du kan vælge en fra, hvis du er sophmore (10. klasse) kan du vælge 2 fra. Som junior (11. klasse) kan du vælge 3 fra, så det kunne jeg. Du kan vælge 4  fra som senior (12. klasse – sidste år i som high school elev). Men de klasser du vil vælge fra skal selvfølgelig opfylde de krav jeg fortalte om.
Så jeg valgte US historie (3. periode), engelsk (2. periode) og kemi (6. periode) fra. Da jeg kunne vælge i mellem alle mine fag da det kun var algebra jeg ikke opfyldte kravene i. Så jeg skulle kun op i algebra (1.periode), volleyball (4. periode), dans (5. periode) og spansk (7. periode).
Så skemaet for ugen så såden her ud:
Ignorer det der står skrevet med blyant, det er nemlig Lillys timer.

Men så tog jeg i skole mandag, til en almindelig dag. Vi lavede bare ikke så meget, vi fik nogle ark til at genopfriske alt hvad vi havde lært i semestret, men da jeg kun skulle op i spansk og algebra lavede jeg ikke arkene fra de andre fag. Da de er rigtig lange. Men jeg lavede både Algebra og spansks ark, så jeg får 5 ekstra point på min eksamens test for at have lavet dem. Men de var meget lange, der var 100 spørgsmål på mit algebra ark!
Tirsdag tog jeg i skole i første time til min algebra time, men derefter tog jeg hjem, når vi jo ikke lavede noget i timerne og jeg ikke havde nogen eksamen.
Begge mine eksaminer lå onsdag, hvilket var meget rart så jeg kunne få det klaret på samme dag. Så jeg startede med min algebra test, hvilket jeg faktisk synes var meget nemmere end jeg havde troet den ville være, så der gik det meget godt. Der var 50 spørgsmål og der var svars muligheder til dem allesammen, så hvert spørgsmål var 2 point værd. Så lavede jeg ikke rigtig noget i 3-5 periode, men så havde jeg spansk eksamen, som jeg faktisk synes var lidt svære end jeg havde troet, så det gik ikke helt så godt, men tror stadig jeg har fået et B eller et lavt A. Der var 100 spørgsmål og der var også svars muligheder til dem alle, så hvert spørgmål var 1 point værd. Vi havde omkring to timer til at lave testene, men jeg blev færdig en god tid inden.
Så torsdag og fredag tog jeg ikke i skole, da jeg ingen eksaminer havde og vi alligvel ikke lavede noget i timerne. Så jeg fik tidligt juleferie, hvilket bare var rigtig lækkert!
Det var meningen jeg skulle tage dans og volleyball fredag, men volleyball behøvede vi ikke, da det er en sport så vores træner giver os bare et A og dans tog vi i ugen inden, da det er en performance art så vi ville ikke have tid til alle eksamens dele fredag så de var spredt ud i den tidligere uge. Så der behøvede vi heller ikke møde op.  Jeg har fået fravær for ikke at være der, men det gør ikke noget, da det ikke tæller for 1. semester eller 2. semester, så ved ikke hvor det tæller, men det tæller. Men det kan jo være lige meget for mig, for jeg for ikke noget credit for at være der alligevel.
I de første 6 uger, tror jeg at jeg havde et B i US historie og kemi, men A i resten af mine klasser. For de to andre 6 uger, har jeg fået A i alle mine klasser. Så når man har rene A’er i slutningen af de seks uger for man et lille diplom, og så er man kommet på deres Honor roll. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar