tirsdag den 10. februar 2015

SKOLE VOLLEYBALL

05. FEBRUAR 15 · 1:50

Så i første semester spillede jeg jo volleyball på skolen, så jeg tænkte jeg ville fortæller jer lidt om hvordan det fungerede.
Jeg har allerede skrevet om tryouts, hvor jeg skulle løbe for at komme på holdet, og derefter var der også en dag, hvor en anden pige (Corbyn) og jeg skulle slå og modtage lidt og de vil så se hvem der gjorde det bedst. Det var så Corbyn der kom på holdet og ikke mig desværre, men de sagde at de rigtig gerne ville have mig med til at træne med dem, da de rigtig godt kunne lide min attitude og sådan noget. Jeg var selvfølgelig ked af at jeg ikke kom på holdet, men var stadig glad for at jeg kunne træne med dem. Alle pigerne her over er enormt gode! Det hold jeg prøvede at komme på hedder JV (Junior Varsity) det er 2. holdet, så er der  Varsity, 1. holdet. Så er der også to freshmen hold A og B, men det er kun for 8. klasserne.
Så hver dag i 4. time havde jeg volleyball i 50 minutter og så havde vi også træning efter skole hver eneste dag.
Træningen her over er lidt anderledes end hvad jeg er van til. Hjemme i skovbakken plejer vi at have en lang og hård opvarmning, men her over brugte vi slet ikke lige så lang tid på det! Her spillede vi bare 5 minutters queen (et ret simpelt og ikke så hårdt spil) eller vi ville lave nogle høje knæløftninger og strække lidt ud. Opvarming ville nok tage max 10 minutter, så vi kunne bruge så lang tid som muligt på at spille. På holdet ville de hele tiden heppe og bakke hinanden op! Så det var mega fedt, da der næsten hele tiden var god stemning til træning, det er helt klart noget jeg vil prøve at tage med tilbage til skovbakken. Så hverdag skulle vi også have den samme farvede trøje på, så det ville vi planlægge dagen inden, hvis du kom i en anden farvet trøje, skulle du løbe streger.
Det var også meget sjældent her over at vi skulle lave mavebøjninger eller armbøjninger til straf, det ville for det meste være en form for løb eller så sådan nogle sjove hop fx. I’m-A-Star hop, som er en sprællemand i luften, hvor man så skulle sige I’m a star samtidig, eller andre sjove ting. Så det kan godt være vi ikke rigtig havde en hård opvarming, men det blev bare hårdt undervejs i træningen, for nogen gange kom vi til at løbe rigtig meget!
Så var der også en hel masse kampe! Vi skulle spille mod alle fra vores distrikt 2 gange, så det var en kamp hver eneste tirsdag og fredag. Tirsdag var for det meste udekamp og fredag var hjemmekamp. Så efter skole ville vi om tirsdagen for mad fra Chick Fil A, og fredagen fra Subway. Om tirsdagen ville vi så tage skolebussen ud til den anden skole, hvor efter Jv ville starte med at varme op og de ville spille en kamp best ud af 3 set. Når den kamp var over ville Varsity varme op og spille best ud af 5. I den anden hal ville de to freshmen hold spille. Men jeg sad på bænken sammen med spillerne og de andre maneger (jeg var en maneger) og vi ville føre statestikker over kampene. Så ville jeg nok være hjemme igen omkring kl. 21. Så det var nogle meget lange dage! Fra kl. 7 om morgenen hvor jeg møder op på skole til kl. 21 om aftenen. Men jeg kunne nu godt lide det alligevel.
Cy woods’s Lady Wildcats – varsity volleyball




Ingen kommentarer:

Send en kommentar